Pfizer Puurs schenkt € 3000 aan het Berrefonds

14de schenking aan een lokaal goed doel

Pfizer Puurs is de grootste productie- en verpakkingssite van Pfizer in Europa. Voor het farmaceutisch bedrijf langs de N16 is veiligheid essentieel. Pfizer Puurs werkt hiervoor op basis van een veiligheidsprogramma: VIK. VIK staat voor ‘Veiligheid in de Kijker’. Binnen dit programma worden er een aantal goals bepaald. 150 dagen zonder ongeval is daar een voorbeeld van. Als de doelstelling gehaald wordt, schenken de medewerkers van Pfizer Puurs een som aan het goede doel. Op 19 juli 2019 werd de doelstelling gehaald. Dit jaar werd gekozen voor ‘het Berrefonds’. Pfizer ontving op 27 september een delegatie van het Berrefonds.

Traditie

Het is inmiddels de veertiende keer dat Pfizer een geldsom aan een goed doel doneert.  De Pfizer-medewerkers zijn heel nauw betrokken bij het kiezen van het goede doel. Dat maakt het emotionele engagement groot. Betty Verheyden, die het goede doel aanbracht, overhandigde dan ook de cheque van 3000 euro. “Ik ben fier dat we dankzij het veilige gedrag van alle collega’s een steentje kunnen bijdragen om ouders te steunen bij het verlies van hun sterrenkindje.”, aldus Joris De Maeyer, Directeur Milieu, Gezondheid & Veiligheid.

Het Berrefonds

Het Berrefonds zet zich in voor ouders, broers en zussen die geconfronteerd worden met het verlies van een kindje. Het fonds schenkt herinneringskoffertjes, een koesterkoffer, of organiseert nazorg in praatgroepen en steun op maat van de familie. https://www.berrefonds.be/

Programma

Pfizer ontving op vrijdag 27 september een delegatie van het Berrefonds in Puurs.Samen met Pfizer-medewerkers zullen er herinneringskoffers aangevuld worden: knapzakjes maken, stoffen knippen, armbandjes knopen…

De Pfizer medewerkers hielpen tussen 13 en 15u het Berrefonds om de herinneringskoffers bij te vullen. Om 15 uur werd dan de cheque van € 3000,00 euro overhandigd en kon er nagepraat worden bij een hapje en een drankje. De Pfizer-medewerkers hielpen hier vrijwillig aan mee buiten de werktijden.

Pfizer Puurs produceert en verpakt dagelijks meer dan 1 miljoen en jaarlijks meer dan 400 miljoen inspuitbare vaccins en geneesmiddelen. De hoogtechnologische site in Puurs is daarmee de grootste Pfizer-productiesite in Europa en de 2e grootste productiesite van Pfizer wereldwijd. Het bedrijf behoort tot de wereldtop in aseptische productie en verpakking, en wil dat verschil blijven maken in het leven van patiënten wereldwijd. Bovendien is Pfizer Puurs de belangrijkste producent van vaccins (o.a. tegen pneumokokken) voor ontwikkelingslanden: het bedrijf produceert jaarlijks 100 miljoen vaccins die, in samenwerking met Unicef, Gavi en de Bill & Melinda Gates Foundation, ter beschikking gesteld worden aan ngo’s en patiënten in ontwikkelingslanden. Samen met de 3 andere vestigingen in België (Anderlecht, Elsene en Zaventem) zorgen meer dan 3000 werknemers voor de export van steriele medicijnen en vaccins naar meer dan 170 landen. Meer informatie vind je op: www.pfizer.be

Facts & figures Pfizer Puurs

• Meer dan 2500 collega’s in Puurs