Pfizer Puurs zoekt 350 nieuwe medewerkers

Succesverhaal gaat verder.

Puurs, 15 april 2019 - Pfizer Puurs, de grootste productie- en verpakkingssite van Pfizer in Europa, groeit en blijft groeien door een verdere toename aan activiteiten. Het farmaceutisch bedrijf langs de N16 is dan ook op zoek naar 350 nieuwe medewerkers. Daarom organiseert Pfizer op zaterdag 27 april een jobdag, specifiek gericht op technische operatoren, shifttechniekers en onderhoudstechniekers. Inschrijven is noodzakelijk via www.pfizerzoektjou.be.

Vier op een rij

Het is inmiddels de vierde keer dat Pfizer een jobdag organiseert, de vorige edities bleken een schot in de roos, 1 op 5 bezoekers tekende finaal een contract.

Groei biedt extra kansen

“Door het succesverhaal en blijvende groei zijn er veel mogelijkheden voor onze medewerkers. Zij kunnen zich verder ontwikkelen via trainingen en krijgen de mogelijkheid om verschillende functies uit te oefenen.” zegt personeelsdirecteur Jan Beumer. “Alle medewerkers werken in kleinere zelfsturende teams, zo blijven we het ondernemershap stimuleren in onze organisatie.”

Dat beaamt Alain Van Releghem (55), ondertussen teamleader, die meer dan 25 jaar voor Pfizer werkt en al verschillende functies heeft uitgeoefend.

“Ik ben gestart als technisch operator en stelselmatig doorgegroeid in de organisatie. Ik heb hier altijd de kans gehad om te blijven bijleren. Pfizer is een bedrijf dat kansen geeft en waar sterk wordt ingezet op verdere ontwikkeling en teamwerk. Een jobdag is dan ook de perfecte gelegenheid voor een eerste kennismaking.”

Elisa Claessens (24) is momenteel kalibratietechnicus en gestart in juli 2015 als operator.

“Pfizer trok mij aan omdat het een groot bedrijf is, constant innoveert en in mensen investeert. Zo ben ik hier zelf begonnen met een beroepsdiploma en een VDAB-opleiding en ben ik vandaag opgeklommen tot kalibratietechnicus. Naast de kansen die ik kreeg, werk ik hier ook graag door de grote collegialiteit.”

Programma 27 april

De jobdag op zaterdag 27 april is gericht op technisch talent om de teams te versterken binnen Pfizer Puurs. Profielen die in aanmerking komen voor de jobdag hebben een diploma elektriciteit, mechanica, onderhoudstechnieken , elektromechanica of zijn gelijkwaardig geschoold door ervaring. Zowel in de voor- als namiddag kan je kennis maken met Pfizer medewerkers, speed-daten met leidinggevenden, een virtuele 3D-tour volgen door het bedrijf, gevolgd door een rondleiding in de productie. Op voorhand registreren is noodzakelijk via www.pfizerzoektjou.be. Dat kan tot donderdag 25 april.

Pfizer Puurs produceert en verpakt dagelijks meer dan 1 miljoen en jaarlijks meer dan 400 miljoen inspuitbare vaccins en geneesmiddelen. De hoogtechnologische site in Puurs is daarmee de grootste Pfizer-productiesite in Europa en de 2e grootste productiesite van Pfizer wereldwijd. Het bedrijf behoort tot de wereldtop in aseptische productie en verpakking, en wil dat verschil blijven maken in het leven van patiënten wereldwijd. Bovendien is Pfizer Puurs de belangrijkste producent van vaccins (o.a. tegen pneumokokken) voor ontwikkelingslanden: het bedrijf produceert jaarlijks 100 miljoen vaccins die, in samenwerking met Unicef, Gavi en de Bill & Melinda Gates Foundation, ter beschikking gesteld worden aan ngo’s en patiënten in ontwikkelingslanden. Samen met de 3 andere vestigingen in België (Anderlecht, Elsene en Zaventem) zorgen meer dan 3000 werknemers voor de export van steriele medicijnen en vaccins naar meer dan 170 landen. Meer informatie vind je op www.pfizer.be
en www.pfizerzoektjou.be.

Facts & figures Pfizer Puurs

• Meer dan 2500 collega’s in Puurs
  • In 2018 hebben we 152 technische profielen aangeworven
  • 350 openstaande vacatures in 2019
  • 85 vacatures voor technisch operatoren en techniekers in 2019
  • Productie van meer dan 400 miljoen inspuitbare geneesmiddelen en vaccins
  • Voor patiënten in meer dan 170 landen
  • Waarvan 1/3 ontwikkelingslanden

Over Pfizer in België

Bij Pfizer wenden we wetenschap en onze wereldwijde middelen aan om de mensen behandelingen te kunnen bieden die hun leven verlengen en beduidend verbeteren. We streven ernaar om de norm te bepalen wat kwaliteit, veiligheid en toegevoegde waarde betreft bij het ontdekken, ontwikkelen en produceren van gezondheidsproducten, inclusief innovatieve geneesmiddelen en vaccins. Al meer dan 170 jaar willen we het verschil maken voor iedereen die op ons rekent.

Onder meer dankzij de expertise van het personeel en het academisch onderzoek van hoog niveau blijft Pfizer jaar na jaar investeren in België. Pfizer telt meer dan 4.000 werknemers in België. Pfizer heeft vier vestigingen in België waarmee het zijn Belgische en internationale activiteiten ondersteunt: in Anderlecht, waar de Pfizer Clinical Research Unit zich bevindt, in Elsene, het Belgische hoofdkwartier, in Puurs, één van de grootste productie- en verpakkingssites van Pfizer, en in Zaventem, met het internationaal Logistics Center.

Meer informatie kan u vinden u op www.pfizer.comwww.pfizer.be en op Facebook en Twitter.